Odstąpienie od umowy

Handel w Internecie traktowany jest jak sprzedaż wysyłkowa i rządzi się specjalnymi prawami. Zabezpieczają one interesy klientów, którzy kupują towar w okolicznościach znacznie różniących się od tradycyjnych zakupów. W okolicznościach, gdzie liczy się przede wszystkim solidny opis oferty i zaufanie do sprzedawcy.

 

Zwrot towaru

Klient sklepu ERKUL Bartosz Krajewski ma prawo zwrócić towar sprzedawcy w ciągu 10 dni, od daty jego zakupu. W przypadku całkowitej rezygnacji z zakupu, umowę między klientem a sprzedawcą uważa się za niezawartą. Jest to równoznaczne ze zwolnieniem kupującego od wszelkich zobowiązań. Oznacza to, że za wycofanie się z umowy kupna danego produktu sklep internetowy nie ma prawa żądać od klienta jakichkolwiek opłat (nawet jeśli stanowi tak regulamin sklepu).


Wysyłając towar do sprzedawcy należy dołączyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy: WZÓR PISMA


Uwaga! Warunkiem skorzystania z tego prawa jest zwrot produktu w stanie niezmienionym. Oznacza to, że produkt od chwili zakupu do momentu zwrotu (w ciągu 10 dni) nie może być użytkowany. Można natomiast go wypróbować tj. przymierzyć, sprawdzić jak działa etc. (z wyłączeniem kaset, płyt i programów komputerowych).

 

Pozostałe warunki rezygnacji z zakupu

Rezygnując z zakupu należy złożyć oświadczenie na piśmie i przesłać je listem poleconym na adres firmy najpóźniej dziesiątego dnia od daty zawarcia umowy o wykonanie usługi (ale przed rozpoczęciem jej wykonywania) lub daty otrzymania zamówionego towaru. Koszty odesłania towaru ponosi konsument. Sprzedawca musi natomiast zwrócić pieniądze za odesłany towar nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.


Wyjątki:

Prawo do odstąpienia od umowy kupna nie przysługuje w trzech przypadkach: 
- przy umowie o okresowe dostarczanie produktów spożywczych, 
- przy umowach on-line o wykonanie, w ściśle określonym czasie, usługi dotyczącej zakwaterowania, transportu, rozrywki i gastronomii, 
- przy transakcjach zawieranych na aukcjach internetowych (nawet, jeśli sprzedającym był zwykły sklep internetowy).


Jeżeli klient nie umówił się ze sprzedawcą (usługodawcą) inaczej tzn. nie podpisał odpowiedniej umowy, nie będzie mógł w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny i dodatkowych kosztów: 
- zrezygnować z usługi rozpoczętej za jego zgodą przed upływem 10 dni, 
- zrezygnować z zakupu kaset video, audio, płyt CD i programów komputerowych z naruszonym opakowaniem 
- zrezygnować z produktu lub usługi wykonanej na indywidualne zamówienie, 
- zrezygnować z prenumeraty prasy, 
- zrezygnować usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych, 
- zrezygnować z produktu ulegającego szybkiemu psuciu się.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel